جراحي زيبايي شكم عوارض جبران ناپذيري به دنبال دارد

۱۴ بازديد

اشاره به اينكه بسياري از بانوان و حتي مردان كه چربي اضافي شكم دارند بهترين راهكار رهايي از اين معضل را جراحي زيبايي شكم مي دانند افزود: تحقيقات انجام شده بيانگر آن است كه جراحي زيبايي شكم و انجام مستمر اين كار سلامت فرد را با خطر جدي مواجه مي كند. 

وي يادآورشد: بسياري از مبتلايان به چاقي به جاي استفاده از رژيم هاي مناسب غذايي و انجام فعاليت هاي ورزشي به اين نوع راهكار متوسل مي شوند. 
حسيني تصريح كرد: عواملي مانند ژنتيك و محيط بر چاقي افراد تاثير گذار است و معمولا اين روند با الگوي غذايي نامناسب از قبيل پرخوري هاي زياد زمينه بيشتر اين معضل به ويژه چاقي در ناحيه شكم را به دنبال دارد. 
وي اظهار كرد: هم اكنون سه نوع عمل جراحي پلاستيك شكم (ابدومينوپلاستي يا تامي تاك)،ليپوساكشن ( خارج كردن چربي زير پوستي ) و يا تركيب اين دو روش استفاده مي شود كه اگرچه به ظاهر موفقيت آميز بوده و موجبات رضايت فرد را فراهم كند اما عوارضي را به دنبال دارد. 
اين فوق تخصص جراحي پلاستك مركز آموزشي تخصصي و فوق تخصصي آيت الله موسوي زنجان، عفونت، تجمع مايع، از دست دادن پوست، درد و تورم پاها را از جمله عوارض جراحي زيبايي شكم بيان كرد و گفت: بسياري از متقاضياني كه براي انجام اين نوع عمل مراجعه مي كنند در مورد عواقب و عوارض هاي آن بي اطلاع هستند. 
وي خاطرنشان كرد: ورزش و انجام فعاليت هاي ورزشي بهترين راهكار براي كاهش وزن و رفع معضل چاقي است كه بايد بيش از روش هاي ديگر لاغري از جمله اعمال جراحي مورد توجه قرار گيرد. 
منبع: ايرنا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.