درمان بواسير بدون عمل جراحي با ليزر

۱۶ بازديد

وقتي فرد به يك بيماري رنج‌آور هموروئيدي مبتلا مي‌شود، انتخاب درمان بواسير براي او مشكل خواهد شد. زيرا هميشه پزشك چند روش درماني را همراه با معايب و مزاياي آن بر ساير روش‌ها توضيح داده و توصيه مي‌كند. در نهايت بيمار است كه بين گزينه‌هاي ترجيحي پزشك حود انتخاب مي‌كند. وقتي پاي درمان‌هاي سنگين‌تري چون جراحي به ميان مي‌آيد معمولاً فرد در انتخاب خود حساس‌تر مي‌شود. از ميان جراحي‌هاي هموروئيدي انواع ليزري آن از محبوبيت بيشتري در ميان مردم برخوردار است. زيرا انسان‌ها تا جايي كه بتوانند از تيغ برنده جراحي مي‌گريزند. ليزر براي درمان بواسير تمامي انواع بواسير مؤثر است.


درمان بواسير با ليزر
درمان بواسير با ليزر
درمان ليزري بواسير از چند مزيت بارز برخوردار است كه عبارت‌ است از:
اين فرآيند براي بيمار بيش از حد دردناك و آزاردهنده نيست؛
اغلب به بستري نياز ندارد و فرد مي‌تواند در همان روز انجام ليزر از بيمارستان مرخص شود؛
به دليل نداشتن دود و بخار ناشي از دستگاه بي‌خطر و ايمن است؛
با امكان انسداد عروق خوني با كمترين ميزان خونريزي حين عمل همراه است؛
كمترين آسيب را به بافت‌هاي اطراف توده‌ي هموروئيد مي‌رساند و كم‌عارضه است؛
زخم حاصل از ليزر سريع‌تر بهبود مي‌يابد و نشانه‌ي كمتري از عمل بر جا مي‌گذارد؛
داراي درصد مؤفقيت بيشتر و عود كمتري است كه البته اين مورد به مهارت پزشك نيز بستگي دارد.
جهت مشاوره و آگاهي از هزينه  و قيمت درمان بواسير(هموروئيد) با ليزر با ما تماس بگيريد
جراحي هموروئيد با ليزر نيز به عنوان يك نوع هموروئيدكتومي ليزري شناخته شده است كه كل فرآيند درمان در آن با اشعه ليزر انجام مي‌شود.
درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر
درمان بواسير با ليزر
انعقاد مادون قرمز (IRC) يك روش غير جراحي كم‌تهاجمي درمان هموروئيد است كه به سرعت و به طور گسترده به عنوان يك خط درماني مؤثر با استقبال مواجه شد و بر ساير روش‌ها پيشي گرفت. يك روش غير جراحي كم‌تهاجمي درمان هموروئيد است كه به سرعت و به طور گسترده به عنوان يك خط درماني مؤثر با استقبال مواجه شد و بر ساير روش‌ها پيشي گرفت. قابل تحمل بودن، مشكلات و عوارض كمتر ناشي از آن سبب ترجيح آن بر ساير روش‌ها شد. در روش مادون قرمز با استفاده از تماس يك پروب كوچك در ناحيه‌ي بالايي عروق متورم هموروئيد و تاباندن نور مادون قرمز به مدت يك ثانيه، رگ بالايي هموروئيد را منقبض و سپس منعقد مي‌كنند تا خونرساني به هموروئيد قطع شود. در واقع حرارت ناشي از اين نور ناحيه را مي‌سوزاند و خشك مي‌كند. در اين روش همانند مسدود كردن رودخانه‌هايي كه به يك درياچه ختم مي‌شوند مي‌توان منجر به خشك شدن درياچه شد.
روش انعقاد مادون قرمز براي بواسيرهاي كوچك و متوسط و انواع داخلي كه با درد و خونريزي همراه هستند و به درمان‌هاي علامتي پاسخ نمي‌دهند، بسيار كارآمد و مناسب است.
انعقاد مادون قرمز علاوه بر كم‌هزينه بودن، نيازي به بستري شبانه در بيمارستان ندارد و مي‌تواند حتي به صورت سرپايي در مطب پزشك متخصص بواسير انجام شود. اين روش از اسكلروتراپي مؤثرتر و از روش رابربند زود بازده‌تر است و سريع‌تر نتيجه مي‌دهد. انعقاد مادون قرمز نياز به آمادگي قبل از عمل خاصي ندارد و طي ده دقيقه انجام مي‌شود، اما بسته به شدت آسيب ممكن است نياز به تكرار آن براي پوشش تمام نواحي باشد.
به جز احتمال احساس اجابت مزاج بلافاصله پس از عمل به دليل تحريك كانال مقعد و كمي خونريزي عارضه‌ي ديگري وجود ندارد. استفاده از حمام نشسته آب‌ گرم و مصرف ملين براي نرم شدن مدفوع و راحت‌تر شدن اجابت مزاج به كاهش ناراحتي پس از انعقاد مادون قرمز كمك مي‌كند.
به منظور پيشگيري از بازگشت مجدد هموروئيد در فرد، تغيير در شيوه‌ي زندگي با اضافه كردن فيبر بيشتري به رژيم غذايي، مصرف مايعات فراوان، ورزش روزانه و كاهش وزن اضافي توصيه‌ي مي‌شود.
درمان هموروئيد يا بواسير با روش رابربند
درمان هموروئيد يا بواسير با روش رابربند
بستن باند لاستيكي يا رابربند يك روش درماني كم ‌تهاجمي هموروئيد است كه با بستن پايه زايده‌ي هموروئيدي و قطع جريان خون باعث از بين رفتن آن مي‌شود. هموروئيد بسته شده با باند لاستيكي طي يك هفته كوچك شده و مي‌افتد. اين درمان فقط براي بواسيرهاي داخلي استفاده مي‌شود. در انواع پيشرفته هموروئيد داخلي كه بافت متورم تا پايين و خارج مقعد كشيده شده است، مناسب نيست. با وجود دردناك بودن روش توسط بسياري از افراد برگزيده مي‌شود زيرا شايد روش‌هاي كم‌دردتر به خوبي آن عمل نكنند. در ۸۰ درصد موارد اين روش كارآمد است و ديگر نياز به اقدامات ديگر و جراحي ندارد.
اگرچه ممكن است عمل جراحي براي برداشتن هموروئيد (هموروئيدكتومي) نتايج بهتري در دراز مدت از روش‌هاي ثابت كننده مانند بستن باند لاستيكي فرآهم كند، اما جراحي هم گران‌تر و هم دوره‌ي نقاهت طولاني‌تري دارد. همچنين فرد در معرض خطر عوارض بيشتري قرار مي‌گيرد.
اين روش براي يك يا دو زايده در مطب به صورت سرپايي و در صورت نياز همراه با بي‌حسي موضعي انجام مي‌شود. براي انجام فرآيند در تعداد بيشتر بايد فرد تحت بي‌هوشي عمومي قرار گيرد. احساس درد و پري ناحيه‌ي مقعد پس از جاگذاري باندهاي كشي ممكن است كمي ناخوشايند باشد.
بسته به توانايي و مقاومت بدن هر فرد ممكن است، نياز يا عدم نياز به چند روز استراحت پس از آن باشد. اين عمل براي برخي افراد آن‌قدر ساده است كه مي‌توانند بلافاصله به زندگي روزمره و فعاليت عادي خود برگردند. البته بايد از بلند كردن اجسام سنگين بپرهيزند.
درد و خونريزي دو عارضه‌ي طبيعي روش رابربند محسوب مي‌شود به شرطي كه با اين شرايط همراه باشد:
درد حاصل از باند لاستيكي بيشتر از ۲۴ الي ۴۸ ساعت بطول نكشد و با مصرف استامينوفن ساده يا حمام آب گرم نشسته (به مدت ۱۵ دقيقه) كاهش يابد.
خونريزي ۷ تا ۱۰ روز بعد از بستن باند لاستيكي هم‌زمان با افتادن زايده‌ي هموروئيدي رخ دهد، حجم خونريزي خفيف باشد و خودبه‌خود متوقف شود.
عوارض جانبي نادر رابربند شامل:
ناتواني در دفع ادرار (احتباس ادراري)؛
عفونت در ناحيه مقعد؛
درد شديد است كه به روش‌هاي تسكين دردي كه پس از اين روش استفاده مي‌شود، پاسخ نمي دهند. اين حالت بيشتر در مواقعي كه باند به مناطق انتهايي كانال مقعد كه داراي گيرنده‌هاي درد فراوان است ايجاد مي‌شود؛
خونريزي از مقعد كه براي كاهش خطر آن، توصيه مي‌شود از مصرف آسپرين و ساير داروهاي ضد التهابي غيراستروئيدي (NSAID) به مدت ۴ تا ۵ روز قبل و بعد از بستن باند لاستيكي خودداري شود.
پس از بستن باند لاستيكي پزشك متخصص بواسير به منظور تداوم درمان به بيمار خود توصيه مي‌كند با مصرف مايعات فراوان و موادغذايي ملين به حركت بهتر روده‌اي و پيشگيري از يبوست كمك كند.
    

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.