روش هاي سفت كردن سينه

۱۸ بازديد

اندازه و شكل سينه در در طول دوره‌هاي مختلف عمر تغيير مي‌كند. در دوران بارداري سينه متورم و حجيم شده و پس از آن با كاهش وزن و از دست دادن چربي‌هاي اضافي كوچك مي‌شود. اين تغييرات در طول زندگي مي‌تواند قابليت ارتجاعي پوست را كاهش دهد و منجر به تضعيف بافت و در نهايت رباط نگه‌ دارنده سينه شود. سينه‌ها مركز زيبايي اندام زنان محسوب مي‌شوند. داشتن سينه‌هاي شل مي‌تواند علاوه بر كاهش اعتماد به نفس زن با كاهش زيبايي اندام او در مقابل شريك جنسي منجر به آسيب‌هاي روحي و رواني و مشكلات زناشويي و اختلالات ميل جنسي در فرد يا همسر او شود.

روش‌هاي سفت كردن سينه

علل شلي بافت سينه

سن عامل مهمي در كاهش استحكام بافت سينه است. اندازه سينه ارتباطي به شلي يا استحكام بافت آن ندارد، بلكه چگونگي نگه‌داري از اين اندام‌هاي حساس در تمام طول عمر در ظاهر و زيبايي آن نقش خواهد داشت. مطالعات مختلف نشان داده زنان هنگامي كه به اواخر دهه‌ي سي زندگي خود مي‌رسند، نشانه‌هايي از پيري زودرس را با شل شدن پوست بدن خود بروز مي‌دهند. اين اتفاق به ويژه در بافت سينه و به خصوص در زناني كه سابقه بارداري داشته‌اند، رخ مي‌دهد. بافت سينه با شيردهي شل‌تر مي‌شود. بنابراين پس از طي شدن دوران تغذيه كودك، سينه ثبات و استحكام و شكل زيباي خود را از دست خواهد داد. با اين حال با انجام دقيق راه‌كارهايي مي‌توان شدت آسيب بافتي را كنترل كرد.
برخي از بيماري‌ها نيز به تضعيف، شلي و افتادگي سينه منجر خواهند شد. سرطان پستان يا مشكلات تنفسي مانند سل مي‌توانند با تضعيف قابل توجهي از سلول‌ها و ساختار ارگان‌هاي داخلي با كاهش پشتيباني سينه منجر به تغيير شكل آن شوند. مصرف بيش از حد نيكوتين، الكل و نوشابه‌هاي گازدار نيز با پيري زودرس پوست و تضعيف ساختار سلولي همراه است، بنابراين احتمالاً كاهش مصرف اين عوامل مخرب مي‌تواند بهبود مثبتي در استحكام سينه داشته باشد.
در اغلب موارد تضعيف بافت سينه به صورت شل شدن آن ظاهر مي‌شود. شل شدن بافت پستان نتيجه‌ي عادات غلط و عدم توجه به حفظ استحكام سينه است. سبك زندگي نادرست در هر دوره از زندگي زنان به خصوص دوران بارداري و شيردهي مي‌تواند اثرات نامطلوبي بر بافت‌هاي بدن به خصوص منطقه حساسي چون پستان‌ها بگذارد. وضعيت غلط قرارگيري بدن از جمله در حالت نشسته، راه رفتن، دويدن و حتي خواب مي‌تواند با وارد كردن فشار بيش از حد به سينه‌ها منجر به از بين رفتن استحكام عضلاني آن و شل شدن بافت پستان شود. بسياري از رفتارهاي طبيعي و فعاليت‌هاي فيزيكي مخل استحكام سينه است. برخي از آنها غير قابل اجتناب هستند، اما آگاهانه مي‌توان آن‌ها را كنترل يا محدود كرد.

 

درمان‌هاي طبيعي خانگي براي سفت كردن سينه‌

بهترين راه براي به دست آوردن مجدد ثبات سينه‌ استفاده از يك درمان خانگي است. اين درمان‌ها و اقدامات طبيعي بدون هيچ گونه عوارض جانبي بسيار مؤثر هستند و البته به مراتب ارزان‌تر مي‌باشند. تعدادي از درمان‌هاي خانگي از جمله اصلاح وضعيت بدن، تغذيه مناسب، تمرينات منظم سينه، ماساژ روغن زيتون، ماساژ يخ، اسانس‌هاي گياهي و روغن هاي ضروري در اشكال مختلف، ماسك خيار و تخم مرغ و ديگر انواع ماسك‌ها داراي خاصيت سفت‌ كنندگي در حفظ ثبات و استحكام سينه مفيد هستند كه در ادامه به تك‌تك آن‌ها مي‌پردازيم.

اصلاح وضعيت بدن

اولين گام براي به دست آوردن سينه‌هاي سفت و خوش‌ فرم اصلاح وضعيت بدن در حالت‌هاي مختلف است. هميشه بايد از صاف قرار گرفتن پشت و شانه‌ها در حالت ايستاده، نشسته يا راه رفتن مطمئن شد. پايين انداختن شانه و گرد كردن پشت معمولاً علت اصلي شل شدن سينه‌ها است. حالت بدن هنگام خواب نيز بسيار مهم است زيرا انسان ساعات بسياري از شبانه‌روز را در اين حالت به سر مي‌برد. نبايد سنگيني بدن روي سينه‌ها افتد. تا جاي ممكن بهتر است به پشت و درحالتي كه سينه تحت فشار نيست خوابيد. در هنگام دويدن يا راه رفتن بايد با پوشيدن دو بند ورزشي يا سوتين مناسب از محكم بودن سينه‌ها و عدم حركت بي‌مورد آن مطمئن شد.

تغذيه مناسب

تغذيه در داشتن يك جفت سينه سفت و زيبا از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. پروتئين كافي در مواد غذايي مصرفي مي‌تواند به مستحكم‌تر شدن عضلات بدن از جمله سينه‌ها كمك كند. مواد مغذي ضروري بدن مانند ويتامين‌ها، كلسيم و مواد معدني با مصرف مقدار كافي گوجه‌فرنگي، كلم، گل كلم، كلم بروكلي و هويج تا حدودي تأمين مي‌شود تا منجر به حفظ شادابي پوست شود. كاهش مصرف نوشيدني‌هاي كافئيني و همچنين ترك سيگار و الكل نيز در استحكام بافت سينه مؤثر است.

ورزش سينه

يكي از بهترين راه‌هاي افزايش استحكام بافت سينه، انجام ورزش‌هاي مخصوص سينه از همان ابتداي بلوغ و جوانه زدن پستان است. به طور كلي ساده‌ترين و محبوب‌ترين ورزش‌هاي سينه‌اي مي‌توانند به شكل دادن سينه و كاهش ذخاير چربي اضافي موجود در اطراف قفسه سينه كمك كنند. تمرين‌هاي ورزشي روزانه سينه بهترين درمان براي جلوگيري از تضعيف سينه است. حركات ورزشي با دمبل يكي از اين تمرين‌هاست. حركات دست در ورزش شنا نيز به سفت شدن بافت سينه كمك مي‌كند. ورزش شنا به مدت نيم تا يك ساعت روزانه به خوش فرمي سينه كمك بسياري مي‌كند. حركات ورزشي دست و بازو نيز به خوبي بافت و عضلات سينه را قوي مي‌كند. شناي سوئدي يكي از بهترين اين ورزش‌هاست. بلند كردن وزنه همچنين مي‌تواند عضلات سينه‌اي را تقويت كند. بلند كردن وزنه بايد در سه مرحله انجام شود، وزنه ابتدا تا آرنج سپس در مرحله دوم كمي بالاتر و در نزديكي شانه و در مرحله سوم برداشته و تا بالاي سر برده شود. اين حركت بايد حداقل 30 بار در روز انجام شود.
پوشيدن سينه‌بند مناسب
انتخاب صحيح و مناسب نوع و سايز سينه بند مي‌تواند از تضعيف بافت سينه جلوگيري كند. در اغلب موارد استفاده غلط از سينه‌بند علت افتادگي سينه است. بنابراين، يكي از مؤثرترين راه‌ها براي سفت كردن سينه به طور طبيعي، پوشيدن نوع مناسبي از سينه‌بند است كه مي‌تواند از بافت سينه حمايت كند. پوشيدن سوتين تنگ يا گشاد عاقلانه نيست، پس اطمينان از سايز مناسب سوتين موضوع با اهميتي است. تغيير سوتين هر چند ماه يك بار نيز نبايد فراموش شود، زيرا قابليت ارتجاعي و سايز سينه‌بند پس از مدتي استفاده از بين رفته و كم مي‌شود. بنابراين پيشنهاد مي‌شود حداقل هر سه ماه يك بار سوتين خود را تعويض كنيد.

 
يوگا براي سفت كردن سينه‌
برخي حركات خاص يوگا مي‌تواند براي متوقف كردن تضعيف پستان در هر سن و سالي مفيد باشد. يوگا علاوه بر كمك به سفتي سينه مي‌تواند از سلامت كلي بدن نيز حمايت كند. مزاياي يوگا براي كل بدن از جمله نقش آن در افزايش انعطاف پذيري بدن به طور گسترده‌اي مورد مطالعه قرار گرفته است. سبك‌هاي مختلف يوگا در نقاط مختلف بدن متمركز است. كساني كه بر قسمت‌هاي بالاي بدن شانه‌ها يا بازوها تمركز دارند به شكل بهتري به استحكام بافت سينه دست مي‌يابند
افزايش مصرف مايعات
با افزايش مصرف مايعات و آب روزانه‌ي خود مي‌توان به طراوات و خاصيت الاستيك پوست كمك كرد. خاصيت آب در مرطوب‌كنند‌گي پوست مي‌تواند در بهبود قدرت، كشش و ظاهر پوست سينه مفيد باشد.
كاهش چربي اضافي بدن
گاهي اوقات سنگيني و چربي بيش از حد موجود در بافت سينه منجر به شلي و آويزان شدن آن خواهد شد كه با كاهش وزن بدن به آرامي طي چند ماه اين اجازه به پوست و بافت سينه داده مي‌شود تا در عين حالي كه ثبات خود را حفظ مي‌كند، تغيير سايز داده و كوچك شود.
ماساژ سينه
ماساژ سينه مي‌تواند در سفت شدن بافت سينه مؤثر باشد. ماساژ سينه با روغن حداقل 2 الي 3 بار در هفته منجر به افزايش خاصيت ارتجاعي پوست و همچنين بهبود استحكام بافت آن خواهد شد. ماساژ با افزايش جريان خون در سطح پوست و بافت عضلاني به تحريك رشد ماهيچه سينه‌اي و بازسازي آن كمك مي‌كند و در رسيدن به ظاهر زيباتر سينه‌ها نقش دارد. با اين حال، مداومت در ماساژ سينه و انجام صحيح آن نيز در كسب نتايج بهتر مؤثر است. ماساژ را بايد از پايه سينه‌ها و از بيرون به سمت داخل با حركت دايره‌اي انجام داد. فشار دست حين ماساژ بايد متوسط و نرم باشد. استفاده از روغن يا كرم مي‌تواند به سهولت ماساژ كمك كند. هر يك از روغن و اسانس‌هاي مناسب ماساژ سينه شامل:

  • روغن زيتون: روغن زيتون يكي از بهترين روغن‌هاي در دسترس است كه مي‌تواند سفتي پوست و بافت را بالا ببرد. بنابراين سينه‌هاي خود را با روغن زيتون روزانه ماساژ دهيد و طي چند هفته اثر آن را مشاهده كنيد. ماساژ مداوم حداقل دو بار در روز و هر بار به مدت 15 دقيقه لازم است. روغن زيتون به عنوان يكي از بهترين روغن‌ها براي استفاده طولاني‌مدت در ماساژ سينه پيشنهاد شده است.
  • دانه شنبليله: دانه شنبليله داراي خواص كمك‌كننده در رشد و سفتي بافت پستان است. ابتدا با استفاده از ¼ فنجان پودر شنبليله و آب يك ماده‌ي خميري تهيه مي‌كنيد. سپس سينه را به مدت 15 دقيقه و با اين خمير ماساژ مي‌دهيد و پس از پنج الي ده دقيقه آن را با آب مي‌شوييد. اين كار مي‌تواند يك درمان فوق العاده براي به دست آوردن سينه‌هاي زيبا با يك روش طبيعي باشد. البته انجام منظم آن در نتيجه گرفتن از اين روش نقش به سزايي دارد.
  • روغن گياهي: شما همچنين مي‌توانيد از روغن‌هاي گياهي مانند روغن دانه انگور يا روغن بادام براي ماساژ سينه‌هاي خود استفاده كنيد. اين روغن‌ها به تغذيه پوست نيز كمك خواهند كرد. روغن بادام باعث بهبود گردش خون مي‌شود و از اين طريق منجربه رشد عضلاني بافت سينه مي‌شود.
  • كره درخت روغن قلم: يكي ديگر از مواد طبيعي مؤثر در سفت‌كنندگي سينه است. اين ماده يك منبع غني از ويتامين E است كه به سفت شدن پوست سينه كمك مي‌كند. كره درخت روغن قلم در جلوگيري از آسيب سلولي كه ممكن است توسط راديكال‌هاي آزاد ايجاد شود نيز نقش دارد. پيشنهاد مي‌شود، سينه‌ها را به مدت 15 دقيقه با كره درخت روغن قلم به صورت دايره‌اي ماساژ دهيد. پس از گذشت ده دقيقه از اتمام ماساژ و جذب روغن آن‌‌ها را با آب بشوييد و تميز كنيد. تجربه نشان داده با انجام اين درمان سه بار در هفته نتايج خوبي به دست مي‌آيد.
  • پوست انار: اين عنصر ضد پيري بسيار خوبي است كه مي‌تواند به جلوگيري از تضعيف بافت سينه و سفتي آن كمك كند. ابتدا بايد يك خمير چسبناك با استفاده از پوست انار له شده و روغن خردل تهيه كرد و هر شب قبل از خواب با استفاده از آن سينه را با حركت دايره‌اي ماساژ داد. در روش ديگر مي‌توان روغن را با پودر پوست انار مخلوط و آن را براي چند دقيقه گرم كرد. از روغن آن مي‌توان تا زمان سرد شدن براي ماساژ استفاده كرد.
  • عصاره آلوئه ورا: آلوئه ورا به دليل خواص طبيعي‌اي كه در پيشگيري از چين و چروك پوست دارد، مي‌تواند كمك ‌كند تا از شلي سينه خود خلاص شويد. آلوئه ورا حاوي آنتي اكسيدان است كه از آسيب ناشي از راديكال‌هاي آزاد به سلول‌ها جلوگيري مي‌كند. ژل آلوئه ورا تازه را به مدت 10 دقيقه با حركت دايره‌اي بر روي سينه ماساژ ‌دهيد و سپس آن را با آب گرم بشوييد. روش ديگر براي استفاده از ژل آلوئه ورا گذاشتن مخلوط آن با عسل بر روي سينه است. پس از گذشت 15 دقيقه آن را با آب گرم شسته و سپس دوباره با آب سرد بشوييد. هر يك از اين درمان‌ها بايد يك بار در هفته براي چند ماه انجام شود.
  • ماساژ يخ: ماساژ يخ براي جلوگيري از شلي سينه بسيار مفيد و مي‌تواند يكي ديگر از راه‌هاي مؤثر در به دست آوردن مجدد ثبات بافت سينه و نشاط بخشي آن باشد. اثر سرماي يخ باعث مي‌شود تا بافت پستان محكم و سفت شود. ابتدا با دو تكه يخ سينه را چند دقيقه ماساژ دايره‌اي داده و سپس نيم ساعت به پشت دراز كشيده و استراحت مي‌كنيد. اين درمان را سه بار در روز تكرار كنيد.
  • روغن سويا: يكي از فوايد روغن سويا اثر آن بر زيبايي سينه‌هاست. ماساژ دو تا سه بار در هفته سينه با 2 الي 3 قاشق از روغن سويا مي‌تواند از شل شدن بافت پستان جلوگيري كند.
  • اسانس: اسانس سرو، اسانس رازيانه، اسانس سنبل هندي و اسانس نعناع برخي از اسانس‌هايي هستند كه مي‌توانند به افزايش استحكام بافت سينه تضعيف شده كمك كنند. ماساژ سينه با دو قطره از هريك از اين روغن‌ها و اسانس‌ها مي‌توانند كمي احساس سوزش نيز دهد. اما با اين حال اثر بخشي فوق‌العاده‌اي خواهند داشت.

ماسك سينه

  • تخم مرغ و پياز: اين ماسك سفت‌كننده پستان از سفيده تخم و پياز تهيه مي‌شود. ابتدا سفيده‌ي تخم مرغ را تا قوام خامه‌اي هم زده و سپس آن را بر روي سينه مي‌ماليد. ماسك بايد تا حدود نيم ساعت الي چهل دقيقه بر روي محل باقي بماند. در مرحله‌ي بعدي پياز را رنده كرده و آب آن را جدا نموده و با يك ليوان آب مخلوط مي‌كنيد و سينه‌ها را با آن مي‌شوييد.
  • خاك رس: خاك رس داراي مواد تشكيل‌دهنده طبيعي براي سفت كردن پوست است. خاك رس حاوي سيليس، آهن، كلسيم، سديم و پتاسيم است كه از مواد معدني مهم تشكيل شده و به سفت شدن پوست سينه كمك مي‌كند. با قرار دادن خمير چسبنده‌ي آب و خاك رس بر روي تمام قسمت‌هاي سينه و باقي گذاشتن آن تا زماني كه كاملاً خشك شود مي‌توان از خاصيت سفت‌كنندگي آن بهره برد.
  • خيار و زرده تخم مرغ: اين ماسك براي سفت كردن بافت سينه بسيار عالي است. اين دو ماده تشكيل دهنده ماسك در كنار هم داراي خواص معجزه آسايي خواهند شد كه به تقويت بافت پستان و ظاهر زيباي آن كمك مي‌كند. زرده تخم مرغ حاوي مقدار زيادي از مواد معدني و مواد مغذي است. اين دو ماده مي‌توانند با تغذيه كافي عضلات زيرين به سفت شدن بافت كمك كنند. مخلوط پوره خيار، زرده تخم مرغ زا به صورت خمير صاف براي مدت نيم ساعت بر روي سينه قرار داده و سپس آن را با آب سرد بشوييد.
  • ماست و خيار: مخلوط ماست و خيار يك ماسك منحصر به فرد است. ابتدا خيار را رنده و آب آن را جدا مي‌كنيد و سپس نصف ليوان ماست را همراه با آب پياز اضافه كرده و به آرامي روي سينه مي‌ماليد. اضافه كردن نيم فنجان عسل به آن نيز مي‌تواند مؤثر باشد. پس از باقي ماندن ماسك به مدت نيم ساعت بر روي پوست و جذب مواد ناحيه را مي‌شوييد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.