كاشت موي طبيعي بدون نياز به عمل جراحي

۲۰ بازديد

ريزش مو و طاسي در خيلي از زمانها مي ‌تواند مشكلات روحي براي شخص ايجاد كند. پيش از اين كلاه‌ گيس و تكه ‌هاي مو همه وسيله هاي قابل استفاده براي مخفي كردن مشكلات شخص در اين ارتباط بود. اما در حال حاضر از يك فناوري تازه براي كاشت مو استفاده مي گردد كه در اصطلاح به آن كاشت مو بدون جراحي، باندينگ يا تجميع مو گفته مي شود.

به اين ترتيب براي برطرف كردن مشكلات بيمار در اين رابطه لازم است از فناوري و محصولات به روز با سرويس هاي فني اشخاص باتجربه استفاده شود تا به اين ترتيب بتوان با موي كاشته شده، فعاليت‌ هايي نظير خوابيدن، دوش گرفتن، شنا كردن، و بقيه فعاليت‌ هايي نرمال مثل آن را مشابه شرايط موي طبيعي انجام داد. كاشت مو براي هر بيمار به صورت كاملاً دست‌ ساز انجام مي گردد و به حدود ۸ تا ۱۲ هفته وقت نياز دارد. در صورتي كه شرايط كاشت مو بعد از كاشت آن خوب باشد، مي‌توان انتظار داشت امكان استفاده از آن براي شخص به مدت حدود ۳ سال وجود داشته باشد.

ريزش مو و طاسي در خيلي از زمانها مي ‌تواند مشكلات روحي براي شخص ايجاد كند. پيش از اين كلاه‌ گيس و تكه ‌هاي مو همه وسيله هاي قابل استفاده براي مخفي كردن مشكلات شخص در اين ارتباط بود. اما در حال حاضر از يك فناوري تازه براي كاشت مو استفاده مي گردد كه در اصطلاح به آن كاشت مو بدون جراحي، باندينگ يا تجميع مو گفته مي شود.

به اين ترتيب براي برطرف كردن مشكلات بيمار در اين رابطه لازم است از فناوري و محصولات به روز با سرويس هاي فني اشخاص باتجربه استفاده شود تا به اين ترتيب بتوان با موي كاشته شده، فعاليت‌ هايي نظير خوابيدن، دوش گرفتن، شنا كردن، و بقيه فعاليت‌ هايي نرمال مثل آن را مشابه شرايط موي طبيعي انجام داد. كاشت مو براي هر بيمار به صورت كاملاً دست‌ ساز انجام مي گردد و به حدود ۸ تا ۱۲ هفته وقت نياز دارد. در صورتي كه شرايط كاشت مو بعد از كاشت آن خوب باشد، مي‌توان انتظار داشت امكان استفاده از آن براي شخص به مدت حدود ۳ سال وجود داشته باشد.

كاشت مو چيست؟

كاشت مو به عنوان «هرگونه استفاده از موي خارجي براي اضافه كردن به موي فعلي بيمار در منطقه سر براي ايجاد يك ظاهر موي طبيعي و داراي حجم خوب» تعريف مي گردد. براي مثال در اين رابطه مي‌توان از بافت مو، اكستنشن مو، تكه‌هاي مو، موي مصنوعي، كاشت مو بدون جراحي، موي مصنوعي، يا ساير موردهاي مانند آن نام برد. توجه داشته باشيد انواع وسيله هاي مورد استفاده براي كاشت مو مي‌تواند از موي طبيعي انسان، فيبرهاي مصنوعي يا تركيبي از اين دو مورد ساخته شده باشند. اين ابزارها معمولاً رنگ مي‌شوند تا به اين ترتيب با رنگ طبيعي موي شخص هماهنگي داشته باشند. استفاده از هر يك از اين ابزارها مي‌تواند داراي تفاوت‌هاي محدود بوده و از نظر قابليت تشخيص براي سايرين با هم فرق داشته باشند. علاوه بر اين در حال حاضر از شيوه‌هاي مختلف براي متصل كردن اين ابزارها به موي طبيعي با توجه به اهداف درماني بيمار استفاده مي گردد.

توضيح مختصر كاشت مو با شيوه‌هاي غير جراحي

موي مورد نياز براي قرار گرفتن روي سر بيمار مي‌بايست روي يك پايه متصل شود. رايج‌ترين انواع پايه‌هاي مورد استفاده به اين منظور به شرح زير مي باشند:
 – پوست ثانويه. اين نوع پايه در هنگام كشيده شدن بر روي سر براي ديگران غير قابل تشخيص خواهد بود. استفاده از اين شيوه نيازمند دقت زياد در هنگام قرار دادن پايه بر روي سر است و به خاطر پوشاندن كل منطقه سر، معمولاً سبب مي گردد بخشي از تراكم موي طبيعي شخص از ديد بقيه مخفي بماند. علاوه بر اين اشخاصي كه ورزش كرده و به مقدار زياد عرق مي ‌كنند، مجبور مي باشند اين نوع پايه را هر روز براي شامپو زدن از روي سر خود بردارند تا به اين ترتيب سر آن‌ها به خاطر گير افتادن عرق در زير سطح پايه دچار بوي بد نشود. به همين خاطر اين نوع پايه فقط زماني بايد استفاده شود كه شخص به ندرت عرق كند. براي موفقيت ‌آميز بودن استفاده از اين نوع پايه، لازم است سر به صورت كامل اصلاح شده و طاس شود.

– پوشش نايلوني نازك (fine nylon monofilament mesh). اين نوع پوشش تقريباً مشابه پوست ثانويه بر روي سر غير قابل تشخيص است و به‌طور خاص براي استفاده ورزشكاران و افرادي كه فعاليت زياد انجام مي‌دهند، خوب مي‌باشد. در اين حالت مي‌توان سر را در هنگام قرار گرفتن پايه بر روي آن شستشو داده و شامپو زد. به اين ترتيب امكان باقي ماندن پايه بر روي سر به اساني و بدون ايجاد مشكلات خاص در ارتباط با سلامت سر تا ۵۵ روز در شرايطي كه شخص زياد عرق نكرده باشد، وجود خواهد داشت.
 – ساير پايه‌هاي قابل استفاده به اين منظور كه امكان تهويه بهتر در مقايسه با موردهاي فوق داشته، اما ظاهر طبيعي آن‌ها به نسبت ضعيف‌تر است، عبارت از پوشش كورس (course mesh)، سيليكون به عنوان يك جايگزين براي پوشش‌هاي ساخته شده از پلي اورتان، و پوشش‌هاي داراي منافذ خيلي بزرگ براي اشخاصي است كه تمايل دارند از موي طبيعي خود به همراه موي مصنوعي به منظور افزايش حجم موي سر استفاده كنند.

خود مو

به خاطر اينكه موي انسان بيشترين شباهت را به موي طبيعي دارد، معلوم است كه در اكثر موردهاي براي اين درمان از موي انسان استفاده مي گردد. موي مصنوعي معمولاً براي اشخاصي استفاده مي گردد كه در ارتباط با حالت‌دهي به موي خود مشكل دارند. به هر حال موي مصنوعي نسبت به آب داغ و قرار گرفتن در معرض هواي خيلي گرم آسيب‌پذير است. با اين وجود، در حال حاضر برخي از انواع گران‌تر موي مصنوعي وجود دارند كه نسبت به گرما مقاوم مي باشند. توجه داشته باشيد اگر دوست داريد حالت مو را خود تنظيم كرده يا كاشت مو را رنگ كنيد، لازم است از موي انسان براي اين درمان استفاده كنيد.

تراكم

تراكم نشان دهنده تعداد ريشه هاي مو در هر اينچ مربع است. در صورتي كه بيمار يك شخص مسن برخوردار از موهاي نازك در كنار سر و پشت آن باشد، نبايد از موهاي داراي تراكم متوسط تا زياد براي كاشت موي طبيعي استفاده شود. در حقيقت استفاده از  تراكم موي ناخوب مي‌تواند سبب ايجاد ظاهر غيرطبيعي براي كاشت مو شود. به اين ترتيب لازم است براي اشخاص مسن از تراكم موي خيلي پايين استفاده شود.

خط موي جلوي سر

خطي كه منطقه پيشاني خاتمه يافته و موي شخص نمايان مي گردد، منطقه‌اي است كه مي‌تواند استفاده از كاشت مو را براي سايرين معلوم كند. در واقع اگر شما بتوانيد موي خود را عقب داده و استفاده از كاشت موي خود را مخفي كنيد، كاشت مو به نحو خوب روي سر قرار گرفته است. در اين شرايط صرف نظر از نوع پايه انتخاب شده، لازم است از يك پوشش مخفي كننده براي اين منطقه از سر استفاده شود. به خاطر داشته باشيد اشخاصي كه موي آن‌ها واقعي است، خط رويش موي خيلي نامرتب دارند. به همين خاطر خط رويش مو براي وسيله هاي ترميم نبايد خيلي صاف باشد. توجه داشته باشيد برخي از وسيله هاي قوي‌تر كاشت مو در منطقه جلوي خود چند تار موي محدود دارند كه از زير پايه ابزار خارج شده و به اين ترتيب لبه كاشت مو از ديد سايرين مخفي مي‌ماند. اين ابزارها به مقدار پوشش مخفي كننده اثربخشي ندارند، اما ثبات آن‌ها بر روي سر بيشتر است.

ايجاد يك خط رويش موي طبيعي و غيريكنواخت

در حال حاضر سه شيوه اصلي براي متصل كردن پايه به سر مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه عبارت از گيره، چسب، و نوار است. در حقيقت بيش از ۹۰ درصد موردهاي كاشت مو با استفاده از چسب يا نوار بر روي سر قرار مي‌گيرد. علاوه بر اين اكثر اشخاص اعتقاد دارند استفاده از چسب يا نوار مي‌تواند سبب ايجاد ظاهر طبيعي‌تر در هنگام استفاده از كاشت مو شود.

با استفاده از چسب‌ها يا نوارهاي قوي امكان متصل نگه داشتن پايه به سر براي حدود ۴ هفته وجود دارد. با اين وجود اكثر اشخاص ترجيح مي‌دهند از نوارهاي روزانه به اين منظور استفاده كنند تا امكان جدا كردن ترميم از سر در زمان خواب يا بعد از چند روز استفاده، به اساني وجود داشته باشد.

بزرگ‌ترين مشكل در هنگام استفاده از كاشت مو نحوه اتصال آن به سر است. به هر حال همان‌طور كه گفته شد روش هاي مختلف  به اين منظور وجود دارد و با توجه به متفاوت بودن شرايط اشخاص، هيچ‌يك از اين شيوه‌ها كامل و بي‌نقص ناست. در صورتي كه به دنبال آشنايي بيشتر با اين شيوه‌ ها و كسب اطلاعات لازم در اين ارتباط هستيد، مي‌توانيد از سرويس هاي مشاورين ما در اين كلينيك استفاده كنيد.

راحتي و نگهداري

در هنگام استفاده از كاشت مو لازم است شخص مراقبت كافي داشته و هيچ‌گاه موي خود را در هنگام خيس بودن شانه نزند. در حقيقت شانه زدن كاشت مو در حالت خيس سبب مي گردد حجم زيادي از موي آن جدا شده و عمر مفيد آن كوتاه شود. همچنين نبايد به ميزان زياد از سشوار براي خشك كردن كاشت مو استفاده شود. علاوه بر اين براي رنگ كردن كاشت مو لازم است از رنگ موي داراي سطح پراكسيد پايين استفاده گردد. توجه داشته باشيد فقط موي طبيعي را مي‌توان با گرما رنگ كرده و خشك كرد.

توصيه‌ هاي كاربردي براي كاشت مو

توصيه‌ هاي كاربردي براي كاشت مو

– موي طبيعي به خاطر چربي ريشه آن حالت خود را حفظ مي‌كند. به هر حال هنگامي كه مو از محل خود خارج شود، به خاطر اينكه ديگر نمي‌تواند از چربي بدن استفاده كند، حالت طبيعي خود را از دست مي‌دهد. به همين خاطر همواره لازم است از محصولات خوب براي حفظ چربي كاشت مو و ايجاد ظاهر طبيعي براي آن استفاده گردد.
– لازم است كاشت موي خيس با حركت دادن حوله بر روي آن خشك شود.
 – براي خاراندن سر خود در صورت نياز لازم است از ضربه زدن با سر انگشت بدون وارد كردن آسيب به كاشت مو استفاده شود.

هزينه استفاده از كاشت مو چقدر است؟

در حال حاضر شيوه‌هاي خيلي بيشتري براي كاشت مو در مقايسه با قبل وجود دارد. به همين خاطر خيليي از كلينيك‌هاي زيبايي براي سرويس هاي درماني كاشت مو اقدامات مراقبتي با هزينه ماهانه ارائه كرده و هر سال از شيوه‌هاي ترميم تازهتر براي بيماران خود استفاده مي‌كنند. اين شرايط به شما امكان مي‌دهد فرآيند درمان را بدون نياز به پرداخت هزينه اوليه زياد شروع كنيد، اما كلهزينه درمان شما در اين شرايط ممكن است با توجه به هزينه ماهانه پرداخت شده و طول مدت استفاده از سرويس هاي درماني  بيشتر يا كمتر از هزينه درمان يكباره باشد. شيوه متداول ديگر براي صرفه‌جويي در هزينه‌ها خريد كاشت مو بدون سرويس هاي ترميم و نگهداري مورد نياز است. به اين ترتيب شما مي‌توانيد در ادامه بابت نگهداري ترميم (معمولاً در فواصل ۴ تا ۶ هفته‌اي) فقط هزينه‌هاي نگهداري را پرداخت كنيد. در صورتي كه قصد داريد از اين شيوه استفاده كنيد، لازم است قبل از تصميم‌گيري تحليل دقيق در مورد هزينه درمان داشته باشيد. به اين ترتيب مي ‌توانيد با مقايسه هزينه‌ ها تصميم صحيح را براي درمان تان اتخاذ كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.